Uutiset

Ajankohtaista 01.07.2020

WhatsApp tekee asiakaspalvelusta sujuvampaa

Onko teillä puhelinlinjat tukossa ja sähköpostilaatikot täynnä? Saavatko asiakkaanne palvelua haluamassaan kanavassa, helposti ja silloin kun heille parhaiten sopii?

Call Waves sekä Visma Consultingiin kuuluva teknologiatoimittaja Provad lanseeraavat heinäkuun alussa WhatsApp Enterprise -palvelun, jonka avulla yritysten on mahdollista tarjota asiakkailleen mullistava palvelukokemus. WhatsApp-kanavalle on kehitetty contact center -ympäristöistä tuttu reititys- ja historiaprosessi, minkä ansiosta se on helposti lisättävissä yhdeksi asiointikanavaksi muiden joukkoon.

visma-consulting-uutinen-whatsapp-enterprise-kuvitus

WhatsApp mullistaa käyttökokemuksen

WhatsApp on parantanut merkittävällä tavalla viestintämme käyttökokemusta. Olemme tottuneet käyttämään palvelua perheemme ja ystäviemme kanssa, koululaisen vanhempana tai vaikka urheiluseuran jäsenenä. WhatsApp-käyttäjiä on Suomessa jo huikeat 3,2 miljoonaa, ja maailmanlaajuisesti jopa 2 miljardia.

Uskomme että WhatsAppista tulee yhtä suosittu yritysten ja asiakkaiden välisenä palvelukanavana kuin siitä on tullut yksityishenkilöiden välisen viestinnän osalta.”
- Miika Mäkinen, digitaalisten palveluiden konsultti, Call Waves

Asiakkaanne käyttävät siis jo WhatsAppia, joten miksi tämän tarjoamaa teknologiaa ei ole hyödynnetty? Ei enää turhaa puhelujonossa roikkumista, sähköpostin odottelua, tai chat-palvelun etsimistä yrityksen kotisivuilta. WhatsApp tarjoaa moniin tapauksiin luonnollisen ja helpon kanavan laadukkaaseen asiakaspalveluun, säästäen asiakkaan vaivaa ja aikaa. Hyvä asiakaskokemus on niitä harvoja kilpailuetuja, joilla pystyy erottautumaan markkinoilla ja pitämään kiinni nykyisistä asiakkaista, joten tähän kannattaa panostaa.

WhatsApp mahdollistaa entistä helpomman lähestymistavan asiakaspalveluun, erityisesti ensikontaktin luomisessa ruuhkautuvissa palveluissa”
- Esa Tuovinen, teknologia- ja varatoimitusjohtaja, Call Waves

Viestintäkanava on lähtölaukaus kokonaisvaltaiselle palveluratkaisulle

WhatsApp Enterprise -palvelun ottaa ensimmäisenä käyttöön kesällä rengasalan johtava toimija Suomen Euromaster Oy. Syksyllä WhatsApp Enterprise -palveluun on mahdollista liittää myös kieltä ymmärtävä tekoäly sekä integraatioalusta, jonka avulla kaikki asiakasjärjestelmissä sijaitsevat tiedot saadaan tuotua rikastamaan asiakkaan palvelua. Jatkossa palvelun kautta on mahdollista myös tunnistaa asiakas, sekä jakaa asiakirjoja, kuvia, videota ja ääntä. Näiden myötä asiakaspalvelukokemuksesta tulee vieläkin parempi niin asiakkaan kuin asiakaspalvelijankin näkökulmasta.

WhatsApp-viestit ovat ihmisille tuttu ja vaivaton tapa kommunikoida. Nyt tämä sama käyttökokemus ja yksilöllinen palvelu on saatavilla myös yritysten asiakkaille, juuri silloin kun he sitä tarvitsevat. Meiltä saat tähän tarvittavan teknologian sekä osaamisen yhdessä paketissa, joten palvelun käyttöönotto on mahdollisimman mutkatonta.

WhatsApp uutena palvelukanavana on helppo mutta vaikuttava ensiaskel tulevaisuuteen. Asiakaspalvelustandardeihin tulee yllättävän nopeasti kuulumaan useat pikaviestintäkanavat, palveluiden kytkeminen suoraan yrityksen asiakasprosesseihin sekä palvelukohtaamisia yhä älykkäämmin rikastava automaatio. Unelmamme oli tuottaa isoille ja keskisuurille yrityksille palvelu, joka on ulkoistusmielessä yhtä suoraviivainen ottaa käyttöön kuin mikä tahansa muu asiakaspalvelukanava”
- Tomi Korpaeus, COO & Founder, Provad

Mikäli maailmanluokan asiakaspalvelu WhatsAppin avulla kiinnostaa, lähetä meille WhatsApp-viesti numeroon +358 40 620 2157 ja kerromme mielellämme lisää.

 

 

Call Waves Solutions Finland Oy
Call Waves on asiakaspalvelun ja myynnin innovatiivinen toteuttaja ja kehittäjä. Meitä vie eteenpäin intohimo asiakaspalveluun ja ymmärrys siitä, että yksikään yritys ei menesty ilman asiakkaita. Siksi tavoitteenamme on tuottaa erinomaisia asiakaskokemuksia kaikissa kanavissa. Olemme toimineet alalla jo 20 vuotta.
Erikoisalaamme on vakuutus-, rahoitus-, energia-, liikenne- ja verkkokauppa-alojen asiakaskohtaamisten hoito 180 ammattilaisen voimin. Toimipisteemme sijaitsevat Varkaudessa, Kuopiossa, Mikkelissä ja Helsingissä.

Provad Oy
Provad auttaa yrityksiä ja niiden työntekijöitä tarjoamaan ihmisen arvoista asiakaspalvelua. Asiakaspalvelijan avuksi Provad tuottaa robotiikkaan ja koneoppimiseen perustuvia työkaluja, jotka vapauttavat aikaa ja mahdollistavat henkilökohtaisen palvelun kaikissa kohtaamisissa, ajasta, paikasta ja kanavasta riippumatta. Provad on perustettu vuonna 2003 ja se työllistää 35 henkilöä Espoossa ja Tampereella.

Visma Consulting Oy
Visma Consulting on IT-konsultointiin ja ohjelmistoratkaisuihin keskittyvä palveluyritys. Yrityksen erityisosaamisaluetta ovat palvelumuotoilu, digitaaliset palvelut, ratkaisukehitys, tiedolla johtaminen ja tekoälyratkaisut. Yhtiön asiakaskuntana on suomalaiset suuryritykset sekä julkinen sektori. Visma Consultingin asiakasprojekteissa työskentelee yli 400 henkilöä. Yhtiön toimistot ovat Helsingissä, Hyvinkäällä, Tampereella, Lappeenrannassa ja Jyväskylässä. Visma Consulting on osa pohjoismaista Visma-konsernia. Lisätietoja
www.vismaconsulting.fi