

Signom on kattavin sähköinen allekirjoituspalvelu suurten yritysten vaativiin tarpeisiin.
Signomin räätälöity ratkaisu sopii erityisesti suurille yrityksille, joissa organisaatiorakenteet ja allekirjoitusprosessit ovat monimutkaisia ja vaativat automaattisia työnkulkuja sekä laajoja integrointeja.
Kysy lisääSignom-allekirjoituspalvelua käyttää jo yli sata suomalaista suuryritystä


Visman sähköinen allekirjoitus suurten yritysten tarpeisiin.
Digitaaliset palvelut kuten sähköinen allekirjoitus ovat tänä päivänä hyvän asiakaskokemuksen edellytys: tulostamisen, papereiden lähettelyn ja pölyisten arkistohyllyjen aika on ohi.
Toimivat sähköiset palvelut säästävät aikaa, rahaa, luontoa ja asiakkuuksia, tarjoten yrityksille selkeän kilpailuedun. Monet palvelut, kuten yksittäisen sopimuksen sähköinen allekirjoittaminen pankkitunnuksilla, ovat jo arkipäivää ja mutkattomia toteuttaa, mutta suurten yritysten monimutkaiset prosessit vaativat aina räätälöintiä.
Signom-allekirjoituspalvelu varmistaa, että suuret yritykset voivat tarjota asiakkailleen sujuvaa sähköistä asiointia turvallisen digitaalisen allekirjoituksen avulla, vaivattomasti omalta työpisteeltä tai kotisohvalta.
Signom on
Helposti räätälöitävä
käyttöliittymä, työnkulut, raportoinnit ja integraatiot jokaisen asiakkaan tarpeisiin.
Joustavasti skaalautuva
asiakkaan tarpeiden ja kasvun mukaan, joten se on turvallinen investointi tulevaisuuteen.
Laajasti integroitavissa
kaikkiin tarvittaviin asiakkaan järjestelmiin, kuten HRM-järjestelmiin ja dokumentinhallintaan.
Täysin automaattinen
kriittisten tietojen (valtuudet, nimenkirjoitusoikeudet, luottotiedot) haku ja tarkistus, sekä tiedostojen arkistointi.
Luotettavasti tietoturvallinen
ISO27001-sertifioitu palvelu, jonka vakioidut prosessit varmistavat virheettömyyden ja huolettomuuden.
Kysy lisää Signomin hyödyistä
Jos haluat kuulla miten Signom voisi sujuvoittaa teidän toimintaanne, jätä alta yhteydenottopyyntö.
-
Yhteistyö Signomin kanssa on vauhdittanut myyntiä ja auttanut rakentamaan uusia digitaalisia liiketoimintamalleja.
Lauri Varonen
Myyntijohtaja
Toyota Finance Finland Oy -
Melkein mikä tahansa vahvaa tunnistautumista ja sähköistä allekirjoitusta vaativa hoituu Signomin avulla. Olen ollut supertyytyväinen yhteistyöhön.
Tia Rytkönen
Asiakkuus ja yritysmyynti
St1 -
Olemme voineet luottaa Signomin nopeaan toimitukseen, tekniseen toimivuuteen ja kykyyn räätälöidä ratkaisuja juuri meille.
Mirka Mäkinen
Tietojärjestelmien Kehityspäällikkö
Kiinteistömaailma
Asiakastarinoita

St1: “Kaikki sähköistä allekirjoitusta vaativa hoituu Signomin avulla”
St1 käsittelee kuukaudessa satoja yrityskorttihakemuksia, joista valtaosa lähetetään, allekirjoitetaan ja hyväksytään sähköisesti. Signomin avulla koko prosessi hoituu automaattisesti.
Olen ollut supertyytyväinen yhteistyöhön ja Signomin proaktiiviseen otteeseen”, sanoo Tia Rytkönen St1:sen asiakkuus-ja yritysmyynnistä.
St1 aloitti yhteistyön Signomin kanssa melkein 10 vuotta sitten, kun yrityskorttihakemusten käsittely ja hyväksyminen muutettiin sähköiseksi. Sittemmin yhteistyö on laajentunut:
Nykyään Signom auttaa St1:sta kaikkien mahdollisten prosessien digitalisoinnissa. Melkein mikä tahansa, mikä vaatii vahvaa tunnistamista ja sähköistä allekirjoitusta, hoituu Signomin avulla.”
Yrityskorttihakemukset sähköiseen muotoon
St1 -yrityskorttihakemuksia tulee kuukaudessa noin 400-600 kpl, joista 80 % on sähköisiä, joten mahdollisimman automaattinen ja tehokas prosessi on tarpeen.
St1:sen kannalta tärkeää on se, että yrityskortin hakeminen on helppoa ja hoituu sähköisesti, mutta tehokkuuden kannalta oleellista on se, mitä tapahtuu ”Lähetä hakemus” -painikkeen klikkaamisen jälkeen.
Aiemmin hakemusten käsittely vaati manuaalista työtä, mutta Signomin kanssa koko yrityskorttihakemusten prosessi on muokattu sähköiseksi ja sujuvammaksi – ei ainoastaan kortin hakijoille, vaan myös hakemuskäsittelijöille.
St1:lta poistui turha manuaalinen työ, kun sähköisen hakemuksen yhteydessä tapahtuu monta asiaa:
- Vahva tunnistautuminen ja sähköinen allekirjoitus
- Nimenkirjoitusoikeuden automaattinen tarkistus
- Luottotietojen tarkistus ja luottopäätös
- Automaattinen ohjaus edelleenkäsittelyyn oikeille henkilöille
- Uusille asiakkaille avataan asiakastili automaattisesti
- Automaattisesti koottu laskutus asiakasyrityksille kerran tai kaksi kertaa kuussa laskut, sisältäen kaikkien yrityskorttien ostot kootusti ja muut halutut tiedot.
Signom on toteuttanut St1:selle vakiolomakkeet, joihin on määritelty pakolliset kentät, joten hakemuksista ei unohdu tai puutu tarvittavia tietoja. Lisäksi asiakkaat voivat määritellä hakemuksiin ja hyväksyntäprosessiin vaadittavat lisätiedot ja automaattiset tarkistukset, kuten
- millaista korttia henkilö voi hakea (polttoaine ja muut ostokset vai pelkästään polttoaine)
- luottorajan ja laskutustavan
- kortinhaltijan tunnistetiedot, autonumero- ja/tai kilometrikyselyn.
Kaikki tiedot siirtyvät St1:selle automaattisesti integraation avulla xml-tiedostona suoraan Salesforce CRM-järjestelmään ja asiakkaalle avataan asiakastili automaattisesti.
Signom on nopea ja vaivaton kumppani kehitysprojekteissa
St1:selle Signomin toiminnan nopeus ja vaivattomuus on ollut erityisen ilahduttavaa:
Kaikkiin kysymyksiin tulee vastaukset nopeasti ja muutokset hoituvat mutkattomasti”, kiittelee Tia Rytkönen.
Rytkösen mukaan asiakkaan näkökulmasta on helpottavaa, kun ei tarvitse tietää tarkalleen, mitä kysyä tai tilata, vaan Signomille voi heittää myös keskeneräisiä ajatuksia: Hei, olisi tällainen ajatus, mutta en tiedä, miten sen voisi toteuttaa...
Ja Signom ryhtyy tuumasta toimeen.
He tarjoavat ratkaisua silloinkin, kun haaste on hähmäinen. Vuosien varrella olemme kehittäneet yhdessä lukuisia sähköisiä prosesseja ja Signom on ollut mukana yrityskorttien kehitysprojekteissa.”
Nopeat, mutkattomat digitaaliset prosessit ovat välttämättömiä loppuasiakkaillemme, joiden tyytyväisyys ja pysyvyys taas luonnollisesti ovat meidän liiketoimintamme elinehtoja.
Siksi Signomin merkitys kokonaiskannattavuuden kannalta ei ole vähäinen, vaan yhteistyö vaikuttaa merkittävästi kokonaisuuteen ja sen sujuvuus näkyy suoraan viivan alla.

Parempaa digitaalista palvelua Signomin allekirjoituspalvelun avulla
Toyota Finance Finland Oy (Toyota Rahoitus) tarjoaa rahoitusta Toyotan ostajille ja hyödyntää Signomia sopimusten sähköisessä allekirjoittamisessa ja asiakkaan tunnistamisessa.
“Yhteistyömme on jatkunut jo 10 vuotta, koska Signom on ollut luotettava kumppani”, sanoo Toyota Finance Finland Oy:n myyntijohtaja Lauri Varonen. “Ongelmia on ollut harvoin ja ne vähätkin on korjattu nopeasti.”
Signomin avulla uuden tai käytetyn Toyotan ostaja voi hoitaa verkossa:
- Rahoitushakemuksen
- Tunnistautumisen
- Allekirjoituksen
Vuosikymmenen mittainen yhteistyö Signomin kanssa on auttanut Toyota Rahoitusta vauhdittamaan autojen myyntiä, palvelemaan autonostajia paremmin ja rakentamaan uutta liiketoimintaa.
“Ilman Signomia emme olisi saaneet kaikkia digitaalisia kuvioita toimimaan”, Varonen kertoo.
“Sähköinen allekirjoitus on mahdollistanut Toyota Financelle kokonaan uusia digitaalisia liiketoimintamalleja.”
Miten Signom auttaa Toyotaa ja sen ostajaa?
Toyota Rahoitus löysi Signomin etsiessään palvelua sähköiseen tunnistautumiseen.
Jo tuolloin Signom tarjosi sähköisen tunnistautumisen kaikille pankeille ja kaupan päälle Toyota Rahoitus sai sähköisen allekirjoituksen.
Signom on integroitu Toyota Rahoituksen omiin palveluihin, joten Toyotan ostaja saa myönteisen luottopäätöksen välittömästi täytettyään ja allekirjoitettuaan verkossa luottohakemuksen. Jos luottopäätös ei mene suoraan läpi, se siirtyy Signomin kautta automaattisesti jatkokäsittelyyn.
Signomin avulla Toyota Rahoitus pystyy tarjoamaan Toyotan ostajille ja omistajille sähköisesti:
Rahoitushakemukset ja luottopäätökset
- Uuden tai käytetyn auton rahoittamisee
- Huoltojen ja korjausten rahoittamiseen
Osamaksusopimukset
- Yrityksille ja yksityishenkilöille uudet ja käytetyt autot (omistus säilyy Toyotalla siihen saakka, kunnes auto on maksettu)
- Rahoitus-ja osamaksusopimusten siirrot
- Rahoituksen ja osamaksusopimuksen siirto auton myynnin yhteydessä (auton haltijan, rahoituksen saaja ja auton omistaja vaihtuu)
Räätälöinti
Rahoituksen ja osamaksusopimusten siirtoja varten Signom on räätälöinyt lomakkeita ja työnkulkuja: kun molemmat osapuolet ovat hyväksyneet siirron sähköisellä allekirjoituksella, pyydetään auton vanhaa ja uutta omistajaa täydentämään ja vahvistamaan tarvittavat tiedot.
Miten Signom toimii autokaupassa
-
Signom pyytää asiakasta tunnistautumaan ja varmistaa henkilöllisyyden.
-
Signom siirtää automaattisesti asiakkaan ja auton tiedot rahoitushakemukseen lomakkeella, jota asiakas voi täydentää (esim. maksuerät ja laina-aika).
-
Signom laskee ja näyttää todellisen vuosikoron autolle (lain edellytysten mukaisesti).
-
Signom käyttää vahvaa tunnistusta asiakkaan allekirjoituksen varmentamiseen.
-
Signom tekee luottopäätöksen käyttäen Toyotan omia rekistereitä ja joko vahvistaa rahoituksen tai siirtää hakemuksen jatkokäsittelyyn.
Signom -sähköisen allekirjoituksen hyödyt
Myyntijohtaja Lauri Varosen mukaan Signom on auttanut Toyota Rahoitusta merkittävästi eteenpäin digitekemisessä.
Kaikki kaupat kotiin
Ennen sähköistä tunnistautumista ja allekirjoitusta Toyota Rahoitus ei pystynyt tarjoamaan rahoitusta verkossa kaikille halukkaille – kauppaa meni sivu suun ja kuskeja jäi ilman Toyotaa.
Pienempi riski myyjälle
Sähköinen allekirjoitus ja muut sähköiset palvelut ovat tukeneet ja vauhdittaneet myyntiä ja poistaneet etenkin käytettyjen autojen myyjien riskejä: myyjä saa rahansa nopeammin tilille.
Sujuvaa B2B-myyntiä
Signom on helpottanut etenkin sopimusten tekemistä yritysasiakkaiden kanssa, koska palvelu varmistaa allekirjoittajan henkilöllisyyden ja nimenkirjoitusoikeuden.
“Sopimusten tekeminen on huomattavasti nopeampaa, kun kenenkään ei tarvitse salapoliisina selvitellä, kuka saa allekirjoittaa yrityksen puolesta ja kenen kaikkien allekirjoitukset sopimuksessa on oltava.”
Nopeaa ja turvallista integrointia
Signom on toteuttanut nopeasti ja joustavasti laajoja integrointeja Toyota Rahoituksen omiin järjestelmiin.
“Olemme olleet tyytyväisiä siihen, kuinka ripeästi uusia palveluita ollaan saatu otettua käyttöön: laajaa integrointia vaativat projektit ovat tyypillisesti kestäneet kuukauden.”
Nopeuttakin merkittävämpää on turvallisuus. Integroinnin ansiosta tietoturvasta ei ole tarvinnut huolehtia ja tietoturvapäivitysten hyväksyminen onnistuu Toyota Rahoituksen omien verkkopalvelujen kautta.
Sujuvaa digitaalista palvelua
Signomin tarjoama tuki digitaalisten työkalujen käytössä on ollut Toyota rahoitukselle arvokasta.
“Vinkit ovat auttaneet meidän omaa henkilökuntaamme, paitsi käyttämään digityökaluja tehokkaammin, myös ymmärtämään paremmin digitaalista palvelua ylipäänsä.”
“Meidän asiakkaamme ovat usein digitietoisia ja jopa vaativia, joten digitaalisen palvelun sujuvuus vaikuttaa suoraan bisnekseen. Signom on auttanut meitä pysymään askeleen edellä, tai ainakin samassa tahdissa asiakkaidemme kanssa.”
Yhteistyön edellytys
“Loppujen lopuksi liiketoiminnassa ja yhteistyössä on kyse luottamuksesta”, Lauri Varonen toteaa.
Luottamus on ollut alusta lähtien Signomin ja Toyota Finance Finland Oy:n yhteistyön perusta ja lujittunut sitä mukaa, kun yhteisiä kilometrejä on kertynyt.
Mittarilukema ei ole vielä tapissa, vaan matka jatkuu.

Signom-allekirjoituspalvelu kiihdytti Kiinteistömaailman asuntokauppaa
Kiinteistömaailma on kauppojen määrissä mitattuna Suomen suurin kiinteistönvälitysketju, joka työllistää 600 asuntokaupan ammattilaista yli 100 asuntomyymälässä ympäri Suomea.
Näin ollen myös toimeksiantojen ja ostotarjousten määrä on valtava eikä asuntojen välityksessä ole perinteisesti säästelty paperia, bensaa tai luontoa.
Tahtoa olisi ollut, mutta liiketoiminnan luonteen takia se oli pitkään mahdotonta tai vähintään kohtuuttoman hidasta ja vaivalloista: sopimukset, toimeksiannot, valtakirjat, tarjoukset ja muut välttämättömät asiakirjat oli oltava paperilla – ja allekirjoitettuina.
Sitten kaikki muuttui…
Tai, ihan “kaikki” ei tarkalleen ottaen muuttunut. Liiketoiminnan luonne ja allekirjoitettujen vakiomuotoisten asiakirjojen tarve pysyi samana, mutta hakemukset ja allekirjoitukset muutettiin sähköisiksi, kun Kiinteistömaailma otti Signom-allekirjoituspalvelun käyttöön vuonna 2014.
“Oli onni, että meillä oli sähköiset prosessit ja toimivat työkalut käytössä jo pitkään ennen koronaa”, sanoo tietojärjestelmien kehityspäällikkö Mirka Mäkinen Kiinteistömaailmalta.
“Signomin ansiosta meidän ei tarvinnut tehdä paniikkiratkaisuja tai mittavia muutoksia paineen alla.”
Myös pandemian aikana asuntokauppa porskutti eteenpäin, kun Kiinteistömaailman asuntojen myyntitoimeksiannot ja ostotarjoukset liikkuivat ja allekirjoitettiin sähköisesti, kuten tavallisesti.
Haasteena hidas ostotarjousrumba
Ennen Signomin käyttöönottoa asuntokauppaan kuului paljon hidasta ja kallista papereiden kiikuttelua paikasta toiseen.
Kiinteistömaailman välittäjät viettivät huomattavan osan työajastaan autossa – eivät ainoastaan matkalla näyttöihin ja asiakkaita tapaamaan, vaan kuskatessaan tarjouksia ja toimeksiantoja allekirjoitettaviksi.
Autossa istumisen haittojen ja tylsyyden lisäksi tästä aiheutui Kiinteistömaailmalle huomattavia polttoainekustannuksia ja ympäristölle tarpeetonta kuormitusta.
Yhteistyö Signomin kanssa mahdollisti Kiinteistömaailmalle sähköiseen toimintamalliin siirtymisen, minkä tavoitteina oli:
- Tehostaa työtä
- Tukea työ-ja asiakastyytyväisyyttä
- Nopeuttaaa asuntokauppaa
- Karsia kuluja
- Säästää luontoa
Sähköinen allekirjoitus mahdollisti sähköisen asuntovälityksen
Kiinteistömaailman asuntokaupan tarjousprosessi vietiin digitaaliselle aikakaudelle, kun Signom integroitiin Kiinteistömaailman omaan järjestelmään.
Asuntojen ostotarjoukset sekä niistä usein seuraavat vastatarjoukset siirrettiin digitaaliseen ympäristöön, mutta kaikkea tuttua ei myllätty: kiinteistönvälittäjät pystyivät edelleen hoitamaan osto-ja vastatarjoukset suoraan Kiinteistömaailman omasta, tutusta järjestelmästä.
Signomin avulla Kiinteistömaailma sai digitalisoitua asuntojen välityksen lähes kokonaan – toimeksiannosta ostotarjouksen hyväksymiseen asti:
- Asuntojen ostotarjousten aktivointi, täydentäminen ja sähköinen allekirjoittaminen
- Vastatarjousten tekeminen ja sähköinen allekirjoittaminen
- Sähköiseen allekirjoittamiseen liittyvä tunnistautuminen
- Allekirjoituskutsut ja -vahvistukset sähköpostitse
Samalla Signom toteutti Kiinteistömaailmalle räätälöidyt lomakkeet, jotka täyttävät asuntotarjousten muodolliset vaatimukset. Asuntojen välityksessä käytettäviin vakiomuotoisiin lomakkeisiin on määritelty pakollisia kenttiä, joita ei pysty ohittamaan, ja kenttäkohtaisia sääntöjä, jotka määräävät käyttäjälle tarjottavan seuraavan vaihtoehdon.
“Olemme voineet luottaa Signomin nopeaan toimitukseen, tekniseen toimivuuteen ja kykyyn räätälöidä ratkaisuja juuri meille.”
Alkusysäyksen jälkeen Kiinteistömaailma on laajentanut Signomin käyttöä ja sähköisen allekirjoituksen avulla hoituvat tarjousten lisäksi:
- Toimeksiantosopimukset
- Asuntojen myyntiesitteet
- Valtakirjat
- Muut asuntojen välityksessä tarvittavat asiakirjat
Nopeammin kauppaa, enemmän myyntiä
Mitä sähköisen allekirjoituksen käyttöönotto on tuottanut Kiinteistömaailmalle?
1. Tehokkuutta ja nopeutta
Kiinteistönvälittäjille jää enemmän aikaa myyntiin ja ihmisten kohtaamiseen, mikä on työn ydin.
2. Vähemmän virheitä
Signom nopeuttaa kaupantekoa, mutta samalla huolehtii, että tarvittavat tiedot tulevat mukaan ja oikeat henkilöt allekirjoittavat asiakirjat.
3. Tyytyväisiä työntekijöitä
Sähköinen allekirjoitus helpottaa välittäjien työtä ja jättää enemmän aikaa mielekkääseen asiakas- ja myyntityöhön. ja perustyön ulkopuolisten tehtävien nopeuttaminen jokaisen tien päältä säästyneen hetken.
4. Ilahtuneita asiakkaita
Tyytyväiset (ja autossa istumisen vähenemisen myötä terveemmät) työntekijät jaksavat enemmän ja palvelevat asiakkaita paremmin.
5. Parempaa tulosta, kestävää liiketoimintaa
Juoksevat kulut ovat pienemmät, asuntokauppoja syntyy enemmän lyhyemmässä ajassa ja luonto kiittää, kun toiminta on ympäristöystävällisempää, Kiinteistömaailman vihreiden arvojen mukaisesti.
Signom tekee, mitä lupaa
Signomin tuotteen turvallisuus ja varmuus sekä yrityksen toimintatapa ja henkilöstön osaaminen ovat vakuuttaneet Kiinteistömaailman siinä määrin, että jo 8 vuotta kestänyt yhteistyö jatkuu edelleen.
Luottamusta on lisännyt myös se, että Signom on vakiintunut kumppani pankkimaailmassa, missä tietoturvavaatimukset ovat astetta tai useampaa verran tiukemmat.
“Signom on huoleton ja turvallinen vaihtoehto: ulkoinen toimija, joka hoitaa sopimukset pankkien kanssa ja huolehtii tietoturvallisuudesta ja päivityksistä puolestamme.”
Kiinteistömaailman Mirka Mäkinen arvostaa Signomin suoraselkäistä toimintatapaa, selkeätä viestintää ja tekemisen tarkkuutta:
"Signom vastaa selkeästi kysymyksiin ja kertoo avoimesti, jos esimerkiksi aikataulu ei ole realistinen", Mäkinen sanoo ja kiittelee rehellisyydestä:
“Signomilla ei luvata liikaa, mutta tehdään se, mitä luvataan.”
Mihin Signomia voi käyttää?
Signomin käyttöliittymän, verkkolomakkeiden ja integraatioiden avulla voit:
Luoda ja määritellä allekirjoitusprosessit, esim.
- Tunnista allekirjoittajat.
- Varmista yrityksen edustajan nimenkirjoitusoikeus.
- Kerää yrityksen edunsaajatiedot.
- Tarkista yksityishenkilön tai yrityksen luottotiedot.
- Ohjaa tekemään maksu.
Hallinnoida käyttäjiä ja oikeuksia yritys- ja osastokohtaisesti
- Pääkäyttäjä- ja käyttäjäoikeudet
- Allekirjoitusoikeudet
Hyödyntää raportteja ja seurata yritys- ja osastokohtaisesti
- Allekirjoitusten ja sopimusten määriä
- Allekirjoitusprosessien läpimenoaikoja
Näin Signom toimii:
1.
Allekirjoitusprosessi käynnistetään Signomin käyttöliittymästä, asiakkaan taustajärjestelmästä tai verkkolomakkeella.
2.
Signom varmistaa allekirjoittajien henkilöllisyydet vahvalla tunnistuksella ja tarkistaa automaattisesti roolit, nimenkirjoitusoikeudet ja luottotiedot.
3.
Allekirjoittavat osapuolet voivat täydentää tietoja, esim. verkkolomakkeella tai liitetiedostoina.
4.
Signomin käyttölliittymässä tai kosketusnäytöllä allekirjoitettuihin dokumentteihin lisätään digitaalinen varmenne muuttumattomuuden varmistamiseksi.
5.
Allekirjoituksen jälkeen osapuolet voidaan ohjata jatkamaan seuraavaan vaiheeseen, kuten maksamiseen.
6.
Tiedostot arkistoidaan automaattisesti asiakkaan järjestelmiin ja raporteilta näkyy prosessien läpimenoajat sekä allekirjoitusten ja sopimusten määrät.
Ota yhteyttä
Jos haluat kuulla lisää Signomista, jätä meille yhteydenottopyyntö niin palaamme asiaan mahdollisimman pian.
Yhteydenottopyyntö
Täytä ja lähetä lomake, niin myyntimme on sinuun yhteydessä pian!
Mikäli sinulla on tekninen ongelma tai tarvitset tukea palvelun käytössä, voit siirtyä tästä tukipyyntö-lomakkeelle.
Ota yhteyttä asiakastukeen
Täytä ja lähetä alla oleva lomake, niin asiakastukemme on sinuun yhteydessä!