Caset

Signom 12.08.2021

St1: “Kaikki sähköistä allekirjoitusta vaativa hoituu Signomin avulla”

St1 käsittelee kuukaudessa satoja yrityskorttihakemuksia, joista valtaosa lähetetään, allekirjoitetaan ja hyväksytään sähköisesti. Signomin avulla koko prosessi hoituu automaattisesti. 

Olen ollut supertyytyväinen yhteistyöhön ja Signomin proaktiiviseen otteeseen”, sanoo Tia Rytkönen St1:sen asiakkuus-ja yritysmyynnistä. 

St1 aloitti yhteistyön Signomin kanssa melkein 10 vuotta sitten, kun yrityskorttihakemusten käsittely ja hyväksyminen muutettiin sähköiseksi. Sittemmin yhteistyö on laajentunut: 

Nykyään Signom auttaa St1:sta kaikkien mahdollisten prosessien digitalisoinnissa. Melkein mikä tahansa, mikä vaatii vahvaa tunnistamista ja sähköistä allekirjoitusta, hoituu Signomin avulla.”

Yrityskorttihakemukset sähköiseen muotoon

St1 -yrityskorttihakemuksia tulee kuukaudessa noin 400-600 kpl, joista 80 % on sähköisiä, joten mahdollisimman automaattinen ja tehokas prosessi on tarpeen. 

St1:sen kannalta tärkeää on se, että yrityskortin hakeminen on helppoa ja hoituu sähköisesti, mutta tehokkuuden kannalta oleellista on se, mitä tapahtuu ”Lähetä hakemus” -painikkeen klikkaamisen jälkeen. 

Aiemmin hakemusten käsittely vaati manuaalista työtä, mutta Signomin kanssa koko yrityskorttihakemusten prosessi on muokattu sähköiseksi ja sujuvammaksi – ei ainoastaan kortin hakijoille, vaan myös hakemuskäsittelijöille. 

St1:lta poistui turha manuaalinen työ, kun sähköisen hakemuksen yhteydessä tapahtuu monta asiaa:

  • Vahva tunnistautuminen ja sähköinen allekirjoitus
  • Nimenkirjoitusoikeuden automaattinen tarkistus
  • Luottotietojen tarkistus ja luottopäätös
  • Automaattinen ohjaus edelleenkäsittelyyn oikeille henkilöille
  • Uusille asiakkaille avataan asiakastili automaattisesti
  • Automaattisesti koottu laskutus asiakasyrityksille kerran tai kaksi kertaa kuussa laskut, sisältäen kaikkien yrityskorttien ostot kootusti ja muut halutut tiedot. 

Signom on toteuttanut St1:selle vakiolomakkeet, joihin on määritelty pakolliset kentät, joten hakemuksista ei unohdu tai puutu tarvittavia tietoja. Lisäksi asiakkaat voivat määritellä hakemuksiin ja hyväksyntäprosessiin vaadittavat lisätiedot ja automaattiset tarkistukset, kuten

  • millaista korttia henkilö voi hakea (polttoaine ja muut ostokset vai pelkästään polttoaine) 
  • luottorajan ja laskutustavan
  • kortinhaltijan tunnistetiedot, autonumero- ja/tai kilometrikyselyn.

Kaikki tiedot siirtyvät St1:selle automaattisesti integraation avulla xml-tiedostona suoraan Salesforce CRM-järjestelmään ja asiakkaalle avataan asiakastili automaattisesti.

Signom on nopea ja vaivaton kumppani kehitysprojekteissa

St1:selle Signomin toiminnan nopeus ja vaivattomuus on ollut erityisen ilahduttavaa: 

Kaikkiin kysymyksiin tulee vastaukset nopeasti ja muutokset hoituvat mutkattomasti”, kiittelee Tia Rytkönen.  

Rytkösen mukaan asiakkaan näkökulmasta on helpottavaa, kun ei tarvitse tietää tarkalleen, mitä kysyä tai tilata, vaan Signomille voi heittää myös keskeneräisiä ajatuksia: Hei, olisi tällainen ajatus, mutta en tiedä, miten sen voisi toteuttaa...

Ja Signom ryhtyy tuumasta toimeen.  

He tarjoavat ratkaisua silloinkin, kun haaste on hähmäinen. Vuosien varrella olemme kehittäneet yhdessä lukuisia sähköisiä prosesseja ja Signom on ollut mukana yrityskorttien kehitysprojekteissa.”

Nopeat, mutkattomat digitaaliset prosessit ovat välttämättömiä loppuasiakkaillemme, joiden tyytyväisyys ja pysyvyys taas luonnollisesti ovat meidän liiketoimintamme elinehtoja. 

Siksi Signomin merkitys kokonaiskannattavuuden kannalta ei ole vähäinen, vaan yhteistyö vaikuttaa merkittävästi kokonaisuuteen ja sen sujuvuus näkyy suoraan viivan alla.