Skip to content

WhatsApp tekee asiakaspalvelusta sujuvampaa

Jul 1, 2020 12:00:00 AM twoday

Onko teillä puhelinlinjat tukossa ja sähköpostilaatikot täynnä? Saavatko asiakkaanne palvelua haluamassaan kanavassa, helposti ja silloin kun heille parhaiten sopii?

Call Waves ja twoday lanseeraavat heinäkuun alussa CC Suite WhatsApp -palvelun, jonka avulla yritysten on mahdollista tarjota asiakkailleen mullistava palvelukokemus. WhatsApp-kanavalle on kehitetty contact center -ympäristöistä tuttu reititys- ja historiaprosessi, minkä ansiosta se on helposti lisättävissä yhdeksi asiointikanavaksi muiden joukkoon.

visma-consulting-uutinen-whatsapp-enterprise-kuvitus

 

WhatsApp mullistaa käyttökokemuksen

WhatsApp on parantanut merkittävällä tavalla viestintämme käyttökokemusta. Olemme tottuneet käyttämään palvelua perheemme ja ystäviemme kanssa, koululaisen vanhempana tai vaikka urheiluseuran jäsenenä. WhatsApp-käyttäjiä on Suomessa jo huikeat 3,2 miljoonaa, ja maailmanlaajuisesti jopa 2 miljardia.

Uskomme että WhatsAppista tulee yhtä suosittu yritysten ja asiakkaiden välisenä palvelukanavana kuin siitä on tullut yksityishenkilöiden välisen viestinnän osalta.”
- Miika Mäkinen, digitaalisten palveluiden konsultti, Call Waves


Asiakkaanne käyttävät siis jo WhatsAppia, joten miksi tämän tarjoamaa teknologiaa ei ole hyödynnetty? Ei enää turhaa puhelujonossa roikkumista, sähköpostin odottelua, tai chat-palvelun etsimistä yrityksen kotisivuilta. WhatsApp tarjoaa moniin tapauksiin luonnollisen ja helpon kanavan laadukkaaseen asiakaspalveluun, säästäen asiakkaan vaivaa ja aikaa. Hyvä asiakaskokemus on niitä harvoja kilpailuetuja, joilla pystyy erottautumaan markkinoilla ja pitämään kiinni nykyisistä asiakkaista, joten tähän kannattaa panostaa.

WhatsApp mahdollistaa entistä helpomman lähestymistavan asiakaspalveluun, erityisesti ensikontaktin luomisessa ruuhkautuvissa palveluissa”
- Esa Tuovinen, teknologia- ja varatoimitusjohtaja, Call Waves

Viestintäkanava on lähtölaukaus kokonaisvaltaiselle palveluratkaisulle

CC Suite WhatsApp -palvelun ottaa ensimmäisenä käyttöön kesällä rengasalan johtava toimija Suomen Euromaster Oy. Syksyllä palveluun on mahdollista liittää myös kieltä ymmärtävä tekoäly sekä integraatioalusta, jonka avulla kaikki asiakasjärjestelmissä sijaitsevat tiedot saadaan tuotua rikastamaan asiakkaan palvelua. Jatkossa palvelun kautta on mahdollista myös tunnistaa asiakas, sekä jakaa asiakirjoja, kuvia, videota ja ääntä. Näiden myötä asiakaspalvelukokemuksesta tulee vieläkin parempi niin asiakkaan kuin asiakaspalvelijankin näkökulmasta.

WhatsApp-viestit ovat ihmisille tuttu ja vaivaton tapa kommunikoida. Nyt tämä sama käyttökokemus ja yksilöllinen palvelu on saatavilla myös yritysten asiakkaille, juuri silloin kun he sitä tarvitsevat. Meiltä saat tähän tarvittavan teknologian sekä osaamisen yhdessä paketissa, joten palvelun käyttöönotto on mahdollisimman mutkatonta.

WhatsApp uutena palvelukanavana on helppo mutta vaikuttava ensiaskel tulevaisuuteen. Asiakaspalvelustandardeihin tulee yllättävän nopeasti kuulumaan useat pikaviestintäkanavat, palveluiden kytkeminen suoraan yrityksen asiakasprosesseihin sekä palvelukohtaamisia yhä älykkäämmin rikastava automaatio. Unelmamme oli tuottaa isoille ja keskisuurille yrityksille palvelu, joka on ulkoistusmielessä yhtä suoraviivainen ottaa käyttöön kuin mikä tahansa muu asiakaspalvelukanava”
- Tomi Korpaeus, twoday

Mikäli maailmanluokan asiakaspalvelu WhatsAppin avulla kiinnostaa, lähetä meille WhatsApp-viesti numeroon +358 40 620 2157 ja kerromme mielellämme lisää.

Aiheeseen liittyvät artikkelit