Skip to content

Tilastokeskuksen intra uudistui ketterällä yhteistyöllä

Tilastokeskus

Tilastokeskus otti käyttöönsä modernin ja mobiiliystävällisen SharePoint Online intranetin ja dokumentinhallintaratkaisun joka toteutettiin Teamsia hyödyntämällä. Tavoitteena oli mahdollisimman käyttäjäystävällinen ja moderni intranet, joka tukee viraston viestinnällisiä tavoitteita.

twoday_tilastokeskuksen-digitaalisen-tyoympariston-muutos_1980x1080
twoday

Pilvisiirtyminen aloitettiin esikartoituksella syksyllä 2018. Syksyllä dokumentinhallintaa koeponnistettiin ja pilotoitiin yhdessä Teamsissa ja Sharepointissa. Samanaikaisesti kerättiin palautetta ja aloitettiin Tilastokeskuksen intranet-projekti.

Keväästä loppusyksyyn twoday ja Tilastokeskuksen projektiryhmä suunnittelivat yhdessä eri jalkautustoimenpiteitä. Jalkautuksen suunnittelun yhteydessä toteutettiin useita pilotteja ja digityöpajoja, kuvattiin toimintatapoja Teamsin käyttöönottoon liittyen ja perustettiin digitaalinen työympäristö ja ohjesivusto.

 

Tilastokeskuksen ja twodayn yhteistyön ansiosta Tilastokeskus sai käyttöönsä modernin ja käyttäjäystävällisen intranetin ja dokumentinhallintaratkaisun, jotka sopivat myös mobiilikäyttöön.

 

Jalkautusoperaatiosta erityisen teki se, että jalkautustoimenpiteet suunniteltiin yhdessä twodayn jalkautusasiantuntijoiden ja projektiryhmän kanssa, mutta Tilastokeskus itse vastasi kokonaan jalkautuksen käytäntöönpanosta.

 

Rohkeus pioneerimäisesti kokeilla uusia asioita ja halu toimia digipalveluiden käyttöönoton edelläkävijänä mahdollistivat poikkeuksellisen ketterän etenemisen.

Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi, niin olemme yhteydessä.

Patri Säkkinen

petri.sakkinen@twoday.fi
040 8643 065

Onnistumisia muiden asiakkaidemme kanssa

Ulkoistettuun asiakas­palveluun tehoa twodayn tekoälyn avulla

Suomalainen palveluyhtiö VSP hyödyntää twoday AI Agent -tekoälysovellusta tehostaakseen asiakaspalveluaan ja vastaamaan nykyajan asiakaspalvelutyön vaatimuksiin.

Tekoälyn avulla julkisissa hankinnoissa tarvittava tieto löytyy helposti

Hansel on luonut kanssamme laajan, yli 400-sivuisen, Julkisten hankintojen käsikirjan pohjalta helppokäyttöisen AI-avustajan, joka tarjoaa vastauksia käsikirjan sisältöä koskeviin kysymyksiin. Projekti osoittaa, miten tekoälyn avulla voidaan tehostaa toimintaa ja säästää julkisia varoja.

Skanska Kodit modernisoi liiketoiminnan ohjauksen Microsoft-pilven avulla

Skanska Kodit uudisti kanssamme rakennuttamisen ja asumisen liiketoimintaansa ohjaavan järjestelmän Microsoft-pilveen perustuvalla, Dynamics 365 - ja Power Platform -pohjaisella ratkaisulla.